تهران راپل

پیچ و رولپلاک سنگ نما

تهران راپل

پیچ و رولپلاک سنگ نما

  • ۰
  • ۰

مرکز نورپردازی نمای ساختمان تهران راپل راه اندازی شد.

نورپردازی نمای ساختمان از جمله خدماتی است که در تهران راپل راه اندازی شده است.نورپردازی یکی از موارد مهم در زیبا جلوه کردن نمای ساختمان شما می باشد و با توجه به معماری ساختمان شما از طراحی منحصر به فرد برخوردار است. این مرکز دارای شعبات در تمام سطح کشور و در مناطق مختلف تهران می باشد که در صورتیکه در هرکدام از شهرستانهای کشور سکونت دارید می توانید با مراجعه به نزدیکترین شعبه شرکت از خدمات نورپردازی شرکت استفاده کنید. دقت داشته باشید که حتما قبل از انجام هرگونه فعالیت طرح پیشنهادی از طرف کارشناسان شزکت طراحی شده و به صورت تصویری به شما عرضه می گردد و در صورتیکه تایید نمایید بعد از بسته شدن قرار داد نورپردازی و زمانبندی اعلام شده همکاران ما شروع به انجام خدمات نورپردازی نما ساختمان شما می نمایند.

در صورتیکه هرگونه پیشنهاد در مورد طرح تهیه شده دارید می توانید آن را به طراح مورد نظر ارائه داده و در صورت نبود مشکل اجرا در طرح شما اعمال میگرددو این مورد جهت بهبود کار نورپردازی نما و طراحی نورپردازی می باشد.

نورپردازی چیست؟

نورپردازی عبارت است از دانش و هنر بکارگیری روشنایی ساختگی یا طبیعی برای نمایان ساختن جایی یا چیزی در چشم.

نورپردازی نمای ساختمان

ظاهر زیبا و شیک هر یک از ساختمان های شهر با توجه به نور خورشید در طول روز کاملاً مشهود است. اما به هنگام شب استفاده از عناصر روشنایی مصنوعی در نمای ساختمان ضرورت می یابد زیرا در غیر این صورت با اجسام ترسناکی در شهر روبرو خواهیم شد.

از طرف دیگر نورپردازی نما به خودی خود می تواند بخش بسیار مهمی از طراحی نمای ساختمان را تشکیل دهد، چراکه آنچه از ظاهر نمای ساختمان در شب به چشم می خورد نتیجه ی نورپردازی چشم نواز و طراحی دقیق آن می باشد.

تاریخچه نورپردازی نما  

پس از جنگ جهانی اول، جنرال الکتریک نخستین شرکتی بود که به اهمیت استفاده از نور مناسب در زیبا سازی و با شکوه تر نشان دادن بناها و ساختمان ها اشاره کرد. اولین نورپردازی نیز در سال 1930 در منهتن آمریکا صورت گرفت و بعدها به همین دلیل به شهر نورانی معروف شد.

پس از این اتفاق این ایده در جای جای جهان و از جمله اروپا گسترش یافت. در اروپا به علت وجود ساختمان های تاریخی و تمدن قدیمی تر آن، بیشتر بر روی ظرافت و ریزه کاری تأکید وجود داشت.

اتفاق مهم دیگری که حائز اهمیت است، تأسیس انجمن نورپردازی در سال 1969 می باشد که یکی از اهداف آن جلب توجه عموم مردم به طراحی نورپردازی بود. این انجمن امروزه افراد حرفه‌ای را برای نمایش خصوصیات منحصر بفرد سازه ها گرد هم آورده است و یکی از اهداف آن رشد سلیقه سازندگان و طراحان شهری با کاربرد نور در بناها می باشد.

اصول نورپردازی نمای ساختمان

اصولی وجود دارند که هر یک از متخصصان نورپردازی باید از آن آگاهی داشته باشند و به آنها توجه کنند:

  • شناخت و توجه به انواع رنگ و شدت نور مورد استفاده
  • طراحی نورپردازی به نوعی که نور به داخل ساختمان نفوذ نکند
  • مخفی بودن منابع نور تا حد ممکن
  • کم مصرف بودن منابع نوری استفاده شده جهت کاهش هزینه ها
  • توجه به بزرگنمایی ساختمان

نکات و ضوابط ضروری در اجرای نورپردازی

  • انتخاب المان مناسب: اولین نکته ی حائز اهمیت در نورپردازی نمای یک ساختمان، انتخاب المان مناسب با توجه به طراحی سازه و ارتفاع آن می باشد. به عنوان مثال برای یک ساختمان با ارتفاع بلند بایستی از چراغ هایی استفاده شود که پرتاب نور بالایی داشته باشند. همچنین انتخاب زاویه ی مناسب تابش نورها نیز بسیار اهمیت دارد.
  • رنگ و شدت نورها: نکته ی بعدی بسیار مهم، انتخاب صحیح رنگ نورها و شدت آن ها برای تأثیرگذاری و زیباتر جلوه دادن نمای ساختمان است. بدین معنی که رنگ های انتخاب شده باید تا حد امکان با رنگ های استفاده شده در نمای ساختمان هماهنگی داشته باشد. همچنین باید توجه داشت که نورها باید فقط فضاهای بین پنجره ها را روشن کنند و به داخل ساختمان تابیده نشوند چرا که می تواند موجب رنجش ساکنین آن شود.
  • میزان مصرف انرژی: نکته ی دیگر با اهمیت، استفاده از چراغ هایی است که در عین روشنایی مطلوب و چشم نواز خود، کمترین میزان مصرف انرژی را دارا هستند. به عنوان مثال می توان از چراغ های ال. ای. دی. استفاده کرد که نسبت به دیگر چراغ ها کم مصرف تر هستند. همچنین به جای پر کردن کامل نما با استفاده چراغ، تنها می توان بخش های تأثیرگذار ساختمان را نورپردازی کرد تا هم هزینه ها کاهش پیدا کند و هم جلوه ی زیبا و خاص تری پیدا کند.

نورپردازی نمای ساختمان با استفاده از طناب

نورپردازی نمای ساختمان با استفاده از طناب یکی از روش های نورپردازی است که نسبت به دیگر روش ها مثل استفاده از داربست، هم در هزینه و هم در زمان صرف شده مقرون به صرفه تر خواهد بود. در این روش فرد متخصص کار در ارتفاع با استفاده از وسایل ایمنی مورد نیاز، عمل نصب تجهیزات نورپردازی را انجام می دهد.

این کار یعنی نورپردازی با استفاده از طناب یکی دیگر از خدمات شرکت تهران راپل است. شرکت تهران راپل آماده ی دریافت انواع سفارشات شما مشتریان گرامی در زمینه ی نورپردازی نمای ساختمان در سراسر شهر تهران و با مناسب ترین قیمت و همچنین افراد مجرب و متخصص در کار در ارتفاع می باشد.

ابزار و نورهای مورد استفاده در نورپردازی نمای ساختمان

  • پروژکتورهای ال. ای. دی. : این پروژکتورها بیشتر بر روی سازه های سنگی و بتنی کاربرد دارند و به بخش زیادی از نما نور رسانی می کنند.
  • چراغ های دکوراتیو: این چراغ ها برای تمرکز روی بخش خاصی از نمای ساختمان ها مثل یک مجسمه یا المان خاص کاربرد دارند. برای این کار می توان از نورهای رنگی نیز استفاده کرد.
  • جت لایت ها: این چراغ روی زمین و در پایین ساختمان قرار می گیرند و نور را به نمای ساختمان پرتاب می کنند.
  • وال واشرهای ال. ای. دی. : از این چراغ ها می توان با ابعاد، توان و زاویه ی دلخواه در قسمت های بالایی یا پایینی ساختمان استفاده کرد.
  • ریسه های ال. ای. دی. رنگی: از این ریسه ها برای خط کشی نوری نمای ساختمان ها با رنگ های متنوع استفاده می شود.

لازم به ذکر است شرکت تهران راپل با بهره گیری از انواع ابزارها یاد شده و با مناسب ترین قیمت ها آماده ارائه خدمات به شهروندان تهرانی محترم می باشد.

انواع و روش های مختلف نورپردازی نمای ساختمان

  • نورپردازی خشن: از این نوع نورپردازی زمانی استفاده می شود که بخواهیم عناصر خاصی از معماری و نمای ساختمان را مورد توجه قرار دهیم. در این نوع نورپردازی، وسائل نورپردازی روی همان سازه ای که قصد روشن کردنشان را داریم نصب می شوند.
  • نورپردازی یکدست: در این روش نور از نقطه ی مجاور ساختمان به صورتی یکنواخت و ملایم به سطح وسیعی از ساختمان تابیده می شود.
  • نورپردازی از داخل و بیرون: ساختمان ها را می توان از داخل نیز نورپردازی کرد به این صورت که با استفاده از پنجره های موجود در نمای ساختمان و نور آسمان تاب می توان عناصر سردر ساختمان و سطح خارجی آن را روشن نمود. همچنین خطوط نمای ساختمان، مشخص کننده حجم ساختمان است که با مشخص کردن لبه خطوط توسط منابع نور خطی مانند لوله های لامپ نئون یا فیبر نوری می توان به مورد توجه قرار گرفتن حجم و حدود ساختمان در نظر بیننده کمک کرد.


  • ۹۷/۰۹/۲۰
  • تهران راپل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی