تهران راپل

پیچ و رولپلاک سنگ نما

تهران راپل

پیچ و رولپلاک سنگ نما

  • ۰
  • ۰

مرکز نماشویی تهران راپل

یکی از خدماتی که توسط شرکت تهران راپل به مشترکین عزیز ارائه می شود شست و شوی سنگ نما ساختمان می باشد.شما از سراسر شهر تهران در صورتکه قصد شست و شوی نمای ساختمان خود را دارید می توانید با شرکت تماس گرفته و سفارش خود جهت شست و شو و تمیز نمودن نمای ساختمان خود را اعلام کنید.

شست و شوی نما از آنجاییکه در زیباسازی ساختمان شما تاثیز بسیار زیادی دارد با توجه به توع سنگ ساختمانی شما باید هر چند وقت و یا هر چند سال یکبار صورت گیرد.

همکاران ما در شرکت تهران راپل بهترین خدمات در زمینه شست و شو نمای خانه و یا آپارتمان و ساختمان شما ارائه می دهند. همکاران ما با سالها سابقه در زمینه شست و شوی نما با استفاده از بهترین مواد مصرفی جهت ارائه بهترین کیفیت نماشویی در اسرع وقت در محل شما حضور یافته و بهد از بازدید از ساختمان شما سریعا به شروع به انجام خدمات شست و شو می کنند.

حتما قبل از اعزام کارشناس شما می توانید اطلاعاتی از ساختمان خود ازجمله سنگ نمای ساختمان خود و همچنین تعداد طبقات ساختمان در اختیار کارمندان شرکت قرار داده با نفر اعزامی با داشتن اطلاعات اولیه در محل حضور سافته و صورت عدم وجود مشکل و به همراه داشتن تجهیزات کار خود در زمینه شست و شوی نما را انجام دهد.

نماشویی یا شست و شوی نما چیست؟

نماشویی یا شست و شوی نما عبارت است از تمیز کردن شیشه ها و دیگر قسمت های نمای ساختمان ها و سازه های شهری. در این تعریف، نمای ساختمان می تواند شامل سازه ی اصلی نما، بخشی از طراحی معماری نما یا یکی از عناصر تأمین کننده ی نور ساختمان مانند پنجره ها باشد. این کار می تواند به شیوه های مختلف اعم از دستی و یا به وسیله ی ابزارهای مختلف شست و شو و دسترسی انجام بگیرد.

موارد استفاده از نماشویی کدامند؟

نمای ساختمان ها با توجه به عوامل مختلفی ممکن است نیاز به شست و شو و پاکسازی داشته باشند. در بسیاری از موارد پس از به انجام رساندن و پایان پروژه های عمرانی در ساختمان های نوساز، آثار و بقایای مصالح استفاده شده مثل سیمان روی سنگ ها باقی می ماند و چهره ی زشت و ناپسندی به نمای ساختمان می دهد.

همچنین با وجود آلاینده های موجود در هوا، گرد و غبار، دود و نیز کاهش کیفیت سنگ ها در طول زمان، ضرورت نماشویی ساختمان بیش از پیش احساس می شود چراکه عوامل یاد شده باعث شکننده شدن سنگ ها و در نهایت ترک خوردن یا از بین رفتن آنها در طول زمان می شوند که این موضوع حتی می تواند خطر سقوط سنگ ها و در نتیجه آسیب های جانی و مالی برای ساکنان و عابران را افزایش دهد.

از طرفی نیز ساختمان هایی در شهر وجود دارند که نیاز مداوم به شست و شوی نمای خود دارند و پاکیزگی آنها از ضروریات است و تمیز بودن و ظاهر زیبای آنها می تواند در دیدگاه مردم نسبت به آنها تأثیر بسزایی داشته باشد، مثل بیمارستان ها، هتل ها، مراکز تفریحی، مراکز خرید و …

انواع نماشویی

به طور کلی برای نماشویی ساختمان ها از روش های مختلفی استفاده می شود که عبارتند از:
– نماشویی با استفاده از داربست
– نماشویی با استفاده از کمربند محافظ
– نماشویی با بکارگیری طناب
گفتنی است هر کدام از روش های گفته شده مزیت ها و خطرات خودشان را دارند اما استفاده از روش نماشویی با بکارگیری طناب می تواند هزینه و زمان کمتری را نسبت به دیگر روش ها به خود اختصاص دهد و از این حیث مقرون به صرفه تر باشد.

نماشویی بدون استفاده از داربست

در روش شست و شوی نما بدون داربست، ارتفاع و تعداد طبقات ساختمان اصلاً اهمیتی ندارد. نماشویی بدون داربست می تواند ساختمان شما را با هر ارتفاع و تعداد طبقه ای و به بهترین شکل و کیفیت ممکن نماشویی کند و جلوه ی زیبایی را به آن بدهد.
در این روش فرد متخصص و مجرّب برای کار در ارتفاع با استفاده از طناب و وسائل ایمنی مورد نیاز و همچنین به وسیله ی ابزارهای شست و شوی مناسب عمل پاکسازی و نماشویی ساختمان را انجام می دهد.

برای مطالعه مقاله در مورد پیچ و رولپلاک نما کلیک کنید!

روش های شست و شوی نما

شست و شوی نما برای انواع مختلف نما به صورت های متفاوتی انجام می شود. برای مثال شست و شوی نماهای سیمانی با شست و شوی نماهای کامپوزیت و همچنین شست و شوی نماهای آجری با سنگ های تیشه ای متفاوت هستند.
اما به طور کلی روش های زیر با توجه به نوع نمای ساختمان برای شست و شو به کار گرفته می شود:
– شست و شو به وسیله ی آب: در نماهایی که جرم و کثیفی زیادی وجود ندارد، تنها با استفاده از آب می توان عمل نماشویی را انجام داد.

شست و شو با استفاده از آب و سیلیس:

روشی است که برای از بین بردن جرم ها و لکه های سخت به کار برده می شود.

اسید شویی:

در این روش از اسید، برای از بین بردن ماسه شسته و تمیزی برخی از سنگ ها همچون گرانیت استفاده می شود.

ابزارهای و مواد مورد استفاده در نماشویی

برای عمل نماشویی از ابزار و مواد مختلفی با توجه به نوع مواد به کار رفته در نما استفاده می شود:

ابر خیس و تی لاستیکی: در این روش نما یا قسمتی از آن (مثل شیشه) را با استفاده از ابر یا پارچه ی حوله ای که به محلول آب و شوینده آغشته شده است، می شویند و آب کثیف باقیمانده را با تی لاستیکی مخصوص از روی سطح مورد نظر پاک می کنند.

کرباس و پارچه ی آستری: یکی از روش های ساده و ابتدایی است که در آن غبار و کثیفی ها با یک دستمال نمدار زدوده می شود سپس با استفاده از کرباس نرم روی سطح را پاکیزه می گردانند.

واترجت: این دستگاه آب را با فشار بالا از درون مخزن خود به بیرون هدایت می کند و به وسیله ی کارتکی مخصوص موجب پاکسازی و لایه برداری سطح نمای مورد نظر می شود.

پولیش: پولیش نوعی مواد شیمیایی است که در پایان عمل شست و شو با دستگاه واتر سندبلاست استفاده می شود تا کیفیت نمای ساختمان را افزایش دهد.

واتر سندبلاست: عبارت است از دستگاه پاشنده ی سیلیس و دیگر ذرات ساینده به همراه آب با فشار بسیار زیاد. از این روش برای از بین بردن یک لایه ی جرم از کثیفی و در موارد دیگر، رنگ سطح مورد نظر در نمای ساختمان استفاده می شود.

  • ۹۷/۰۹/۲۰
  • تهران راپل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی